2011. január 27., csütörtök

Kakaós kőttes

Drága párom gyermekkori kedvence ez a sütemény, melyet ugye a mégdrágább édesanyja készített neki. Szerencsére megkaptam a receptet, amit még ugyan én magam nem készítettem el, így be sem írtam a receptes füzetembe, egyelőre egy fecnin hever. A fecnis dolgok pedig általában elvesznek, így inkább gyorsan hamarjában bevésem ide, nehogy elvesszen. Ha egyszer elkészítem, majd teszek mellé fotót is. Nekem egyébként szimpla kakaós beiglire emlékeztetett mindig, talán ezért sem szaladtam neki az elkészítésének.

Hozzávalók:

kiló liszt
negyed Ráma.. ez kb 15 dkg
egy kocka friss élesztő
fél liter tej (lehet 4dl is)
1 ek cukor
1 tojás
csipetnyi só

töltelékként kakaópor és cukor 


Elkészítése:

Kevés langyos tejbe beletesszük a cukrot és felfuttatjuk benne az elmorzsolt élesztőt. Összedolgozzuk a többi hozzávalót, majd 15 perc után beledolgozzuk az élesztős masszát is. Alaposan kidolgozzuk, váljon el az edény falától a tészta. Ez lehet 20 perc dagasztás is. Lefedve, meleg helyen duplájára kelesztjük.
Ha szépen megkelt, akkor kinyújtjuk téglalap alakúra, megszórjuk a kakaós cukorral. Érdemes lespriccelni egy keves vízzel is, így könnyebben feltekerhető. Felcsavarjuk, zsírozott tepsire tesszük, ismét pihenni hagyjuk kb 20 percet. Ezalatt a sütő előmelegíthető. Tojással megkenjük a tetejét, majd 180 fokon szépen megsütjük.
A cukros töltetlék miatt a tészta sülés közben általában szétreped.

Nincsenek megjegyzések: