2011. január 27., csütörtök

Citromos-mákos ropogós

Többször sütöttük már, mindig gyorsan elfogyott. Egyszer kicsit belelazítottam, zavart kútfőből készítettem hamarjában.. 10 dekányi vaj helyett 17 dekányit tettem bele.. a liszt mennyiségét. Kár volt gombócoznom, mert a sütőben egy nagy lepénnyé folyt az egész. :)
A sütit előszőr Fakanál oldalán láttam, majd Szepyke oldalára is eltévedtem. Végül a kettőt egyesítve írtam fel magunknak.

Citromos-mákos keksz @ Narancskonyha
Hozzávalók:

13 dkg kristálycukor

10 dkg vaj
1 tojás
1 citrom reszelt héja
17 dkg liszt
1/2 teáskanál sütőpor
2 evőkanál darálatlan mák
egy csipet só

Elkészítés:


A vajat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojást, és azzal is alaposan elkevertem. Egy tálban összekevertem a lisztet, sütőport, sót, mákot és citromhéjat, és lazán hozzáforgattam a vajas keverékhez.
Egy nagy gáztepsit kibéleltem sütőpapírral, és másfél centi átmérőjű gömböket formáltam a masszából, egymástól tisztes távolságra lerakosgattam őket, és 180 fokon 12 percig sütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések: