2011. január 29., szombat

Répatorta kívül-belül

Drága sárkánylovagos kishercegünk 3 éves lett ma. Ennek örömére és alkalmából készítettem ezt a nyuszitortát. Az ünnepelt nagyon boldog volt. Finom volt, bár nekünk kicsit tömény.


Hozzávalók:

2 tojás
18 dkg cukor (lehetőleg melaszos nádcukor)
2 dl napraforgóolaj
25 dkg sárgarépa
22 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál fahéj
1 teáskanál szerecsendió
12 dkg apróra vágott dió

A tetejére:
25 dkg krémsajt
8 evőkanál puha vaj
kb. 15 dkg porcukor
citrushéj vagy marcipán répák (fehér marcipán, zöld-, piros- és citromsárga ételfesték)

Elkészítése:

A tojást felverem, majd alaposan elkeverem benne a cukrot és az olajat. Kislyukú reszelőn lereszelem a sárgarépát, és a szódabikarbónával, a dióval, a fűszerekkel és az átszitált liszttel együtt a tojásos keverékhez adom. Alaposan összekeverem a tésztát, kivajazott, lisztezett tepsibe öntöm, és előmelegített sütőben, 190 fokon (alsó-felső sütés, légkeveréssel 170) kb. 35-40 percig sütöm – akkor jó, ha megemelkedik, és a piskótához hasonlóan a széle kezd elválni a formától. A krémsajtot, a vajat és a porcukrot habverővel pár perc alatt simára keverem. Miután a sütemény kihűlt, vízszintesen két darabra vágom, az alsót megkenem a krém felével, ráteszem a másik tészta lapot, és a tetejére kenem a maradék krémet. Reszelt narancshéjjal vagy marcipán répákkal dekorálom, és hűtőbe teszem, hogy a krém megszilárduljon. Miután megdermedt, szeletekre vágom.

Változtatás: hűen követtem a receptet a sütési fázisig. Mivel konkrét tortaformaméret nem volt megadva és én a 18 centiset szerettem volna használni, így a tészta mennyiségét megfelezve, két részletben sütöttem egyenként 30 percig (tűpróba). A kihűlt rétegek tetejét levágtam (kiegyenesítettem) és így dolgoztam velük tovább.

Nincsenek megjegyzések: